FOTOAPARATAS

Tobulas fotoaparatas turi turėti viso kadro jutiklį. Tai šiandien tikrai ne problema ir jau yra daug prekių ženklų, turinčių tai.  Kitas svarbus veiksnys yra ISO (jautrumo) reikšmė. Didelės ISO reikšmės yra įprasta gatvėje. Turėtumėte sugebėti nufotografuoti koncertus Jūsų fotoaparatu, skirtu gatvės fotografijai. Jei Jūs negalite padaryti šito, reiškia tai netinkamas fotoaparatas. Čia svarbi ne tik ISO vertė, bet ir maksimali atvira diafragma, kuri turi atitikti šį reikalavimą.

Tobulo fotoaparato objektyvas turėtų būti nekintamo židinio objektyvas. Nekintamo židinio objektyvo maksimali atvira diafragma yra platesnė, nei bet kurių kitų objektyvų, esančių rinkoje. Jums reikia kiek įmanoma daugiau šviesos gatvėje. Naudojant komplekto (kitinį) objektyvą, Jums nepavyks to pasiekti. Kai vaikštinėju gatvėmis, aš dažnai padarau daug kadrų. Kartais aš padarau 300 kadrų ar net daugiau. Dėl šios priežasties senka baterija, ir jeigu Jūsų fotoaparatas negali fotografuoti, tai neverta jo pirkti. Tai atrodo šiek tiek neapgalvotai, bet aš nenoriu visko baigti ir keliauti namo, nes baterija senka. Aš taip pat nenoriu nešioti daugiau, nei vieną atsarginę bateriją su savimi.

Brangus fotoaparatas arba rankiniai nustatymai nėra svarbūs gerai nuotraukai.  Gera nuotrauka turi sielą. Ji turi kažką tokio, ko Jūs negalite pamatyti, kažką tokio, ko Jūs negalite nupirkti, kažką tokio, ko Jūs negalite paliesti, kažką, ko Jūs negalite išmokti. Gera nuotrauka priklauso nuo Jūsų, kaip fotografo, patirties, ji bus visų iki šiol Jūsų padarytų kadrų rezultatas ir tai bus tobulas momentas, užfiksuotas per sekundės dalį. Šis momentas tikrai negali būti planuojamas, surežisuotas arba suklastotas. Tai tiesiog atsitiks,  kai būsite pasiruošę, Jūs sugebėsite nufotografuoti jį.

Aš noriu pasakyti, kad yra labai daug veiksnių, kurie svarbūs, norint padaryti tobulą nuotrauką. Aš net pasakyčiau, kad Jūs negalite padaryti tobulos nuotraukos gatvėse, bet galite pabandyti ir Jūs visada turėtumėte bandyti. Tai turėtų būti ta priežastis, kodėl Jūs išeinate su savo fotoaparatu. Yra tik vienas būdas padaryti gerą kadrą, ir būtent praktika čia turi didelę reikšmę. Jokie pinigai nesuteiks Jums pranašumo, o tik praktika. Jūs galite turėti geriausią fotoaparatą, perskaityti visas knygas, dalyvauti visuose seminaruose ir pažinoti visus ankstesnius gatvės fotografijos meistrus, bet tai nepadės Jums padaryti geresnių nuotraukų.

„Būtent kadrų skaičius turi reikšmės, o ne įrenginio kaina”.  Tomas Leuthard

Kai aš sakau „kadrų skaičius”, aš turiu omenyje patirtį, kurią gaunate iš kiekvieno kadro, ypač iš kiekvieno praleisto ir kiekvieno blogo kadro. Iš praleistų galimybių galite taip pat mokytis, kaip ir iš savo blogų kadrų. Nebeskaitykite straipsnių apie naują įrangą, išeikite į gatvę ir tiesiog darykite daugiau kadrų.

Jūs galite paklausti daugybės žmonių ir gausite daug įvairių atsakymų apie tai, kuris fotoaparatas yra geriausias gatvės fotografijai. Jūs taip pat galite pirkti naują fotoaparatą kiekvienais metais, kadangi yra didelės pramonės šakos, diktuojančios Jums, kad Jūs turėtumėte įsigyti naują įrangą. Tačiau prisiminkite senus laikus, gatvės fotografijos meistrus, ar jie turėjo gerą įrangą? Iš tikrųjų ne. Palyginus su šiandienos galimybėmis, jie neturėjo nieko. Tačiau neturėdami „nieko”, jie sukūrė neįtikėtinų meno darbų. Niekada nemanykite, kad Jūs galite padaryti geresnių nuotraukų, naudodami geresnį fotoaparatą. Tai yra absoliuti nesąmonė.

 Yra tik vienas dalykas, dėl kurio atsiranda skirtumų gatvės fotografijoje,  būtent Jūsų akis. Jei turite gerą akį, Jūs pamatysite atitinkamų dalykų. Jei ne, Jums bus sudėtinga pamatyti svarbiausius dalykus. Tai skamba paprastai, bet Jūs tiesiog turite treniruoti savo akis, kad taptumėte geresniu gatvės fotografu.  „Geriausias fotoaparatas yra tas, kuris yra su Jumis …” – Chase Jarvis

Nemažai žmonių nerimauja dėl fotoaparatų, objektyvų, įrangos, dokumentų formatų ir kitų techninių dalykų. Pamirškite viską, kas susiję su technologijomis ir fotoaparato nustatymais. Jūs turite iš pradžių treniruoti savo akis, o paskui galite galvoti apie vaizdo užfiksavimą.

Labai daug žmonių mano, kad gerai nuotraukai turi reikšmės rankiniai fotoaparato nustatymai. Parametrai iš tikrųjų nėra svarbūs, kad gautųsi gera nuotrauka. Šiandien fotoaparatai yra pakankamai geri, nustatymai ten atliekami automatiškai. Taigi, pabandykite sutelkti dėmesį į kompoziciją, pamirškite apie fotoaparatą.

Kadangi  aš naudoju viso kadro fotoaparatą, geriausias man objektyvas yra 85mm. Gal kai kam ir atrodys keistas šis mano pasirinkimas, bet mano gatvės fotografijose visados pirma vieta užima žmogus ir tik po to visą supanti aplinka .Dėl šios priežasties man reikia greito, aštraus objektyvo. Svarbiausia yra tai, kad aš puikiai pažįstu savo objektyvą, o nustatymai yra optimizuoti.

Nepriklausomai nuo to, kokį fotoaparatą Jūs pasirinksite, ar kurį fotoaparatą tiesiog turite, galite padaryti fantastiškų nuotraukų.  Yra vienas dalykas, kuris trukdys Jums padaryti puikių nuotraukų, ir tai yra nemokėjimas elgtis su savo fotoaparatu. Jūs turite išmanyti savo fotoaparatą. Šiuolaikinėje vartotojų visuomenėje, kalbant apie įrangą, labai daug fotografų turi sunkumų su savo fotoaparatais, nes jie yra nesusipažinę su jais. Be to, jie perka naujus kas kelis mėnesius. Jums reikia žinoti, kaip valdyti savo fotoaparatą greitai, o dar svarbiau žinoti, kaip prognozuoti rezultatus. Susipažinkite su savo fotoaparatu. Padarykite jį savo vergu.  Skaitmeninis tinka daugumai Jūsų darbų. Jis suteiks Jums galimybę fotografuoti daugiau ir vienintelis suteiks galimybę padaryti daugiau stulbinančių nuotraukų. Naudodami skaitmeninį fotoaparatą, galite fotografuoti daugiau ir, galų gale, padaryti daugiau sėkmingų kadrų.

Dažnai vyksta diskusijos forumuose apie gatvės fotografijos objektyvo židinio nuotolį. Kuris židinio nuotolis yra idealus, darant gatvės nuotraukas? 28mm, 35mm, gal normalus 50mm arba 85mm? Kaip dėl ilgo židinio nuotolio?  Mano atsakymas yra tik mano nuomonė. Galite nesutikti, Jūs turite teisę į savo nuomonę taip pat.  Geros nuotraukos pasakoja istorijas. Taigi, kaip padaryti nuotrauką, pasakojančią istoriją? Viena svarbi atsakymo dalis yra pasirinktinai nuspręsti, ką įtraukti į nuotrauką ir ką pašalinti. Tai neišvengiamai apima ir židinio nuotolio klausimą. Jei fotografuojate su objektyvu, kuris yra per platus, tarkim 16-20mm, nuotraukoje, tikriausiai, bus per daug informacijos. Nors šios nuotraukų rūšys gali būti geros, jos paprastai apsiriboja tokiais dalykais, kaip, pavyzdžiui, kraštovaizdis ar architektūra. Kai mes susimąstome apie gatvės nuotraukas, retai kada norime matyti išsklaidytus žmones, automobilius, medžius, autobusus, šunis ir kt. Kadras yra pernelyg platus. Yra per daug informacijos. Trūksta akcento.  Priešingai, jei mes fotografuojame gatvę, fiksuoto židinio objektyvu, pavyzdžiui, 50mm ar 85mm ir daugiau, rizikuojame iškirpti per daug informacijos iš paveikslo. Galime padaryti gražų siaurą žmogaus veido kadrą, kuris gal kažkam neturės jokios vertės. Bet gatvės fotografijoje mane jaudina atviri plataus profilio portretai, kuriuos padaryti išties nėra lengva.  Visados ieškau įsimintinų veido bruožų ir džiaugiuosi kiekvienu gatvės portretu. Mano patarimas: Prisiminkite seną posakį, jei Jūsų nuotraukos nepakankamai geros, Jūs esate nepakankamai arti! Tiesiog reikia pačiam atsakyti ko norite iš gatvės fotografijos: ar daug informacijos ar  susikoncentruoti ties vienu- konkrečiu objektu.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *