PROCESAS

Mano darbo procesas vyksta trimis skirtingais etapais. Pirmasis etapas yra pasirengimas, idėja, planas, mokymasis stebėti, akių treniravimas ir pan. Tai iš tikrųjų visi tie dalykai, kurie nesusiję su Jūsų fotoaparatu. Tai yra visos Jūsų mintys, perskaityta literatūra, naujų galimybių ir idėjų paieška. Antrasis etapas yra viskas, kas susiję su fotoaparatu ir apdorojimu iki to momento, kol nuotrauka bus baigta. Taigi, Jūs ištraukiate fotoaparatą, padarote kadrą, einate namo, apdorojate jį ir laikote jį kietajame diske. Tuomet prasideda trečiasis ir pats svarbiausias etapas. Paleidžiame savo darbus į interneto platybes. Visu pirma jomis galima pasidalinti viešose internetinėse svetainėse, kur susiburia daug narių prijaučiančių fotografijai. Antra – talpinti į savo asmeninę svetainę. Abu šiuos variantus aš ir darau.

Drąsa nufotografuoti nepažįstamąjį žmogų gatvėje yra viena, o pasiruošimas padaryti kadrą yra kita. Aš dažnai matau vaikščiojančius aplinkui žmones su išjungtu fotoaparatu, objektyvo dangteliu ant fotoaparato. Jūs turite būti pasirengę ir susikoncentravę visą laiką, jei norite užfiksuoti kažką tikrai stulbinančio. Lemiamas momentas tikrai nelauks, kol Jūs būsite pasiruošę fotografuoti.

Pirmiausia, Jūsų fotoaparatas turi būti įjungtas kiekvieną akimirką, kai Jūs esate gatvėje. Fotoaparato baterija tikrai greitai neišseks. Jūs turite būti pasiruošę, o tai įmanoma tik, jei paruoštas Jūsų fotoaparatas. Laikykite savo ranką bei pirštus ant mygtuko. Jums gali tekti fotografuoti greitai, todėl turite būti paruošę pridėti fotoaparatą prie akies ir paspausti mygtuką. Šiuo metu, galbūt, manote, kad tai keistai skamba, bet mūsų tikslas yra fotografuoti, o ne vaikščioti aplink.  Jūs neturėsite laiko parametrų nustatymui, kai pamatysite kažką. Parametrai jau turi būti nustatyti, kai Jūs vaikščiojate gatvėmis.  Kryptis, kuria vaikštinėjate, yra svarbesnė, nei Jūs manote. Nuo jos priklauso teisingas apšvietimas ir objektų geras vaizdas. Kai ryškiai šviečia saulė, visada vaikščiokite toje gatvės pusėje, kur yra šešėlių. Jai tai yra neįmanoma, stenkitės, kad saulė būtų už nugaros. Niekada nefotografuokite priešais šviesą, kadangi negausite gerų rezultatų. Pasirinkite tą gatvės pusę, kurioje yra daugiau žmonių. Aš visada manau, kad minioje, kurioje yra daug žmonių, yra daugiau įdomių personažų. Man tai ypatingai svarbu, darant gatvės  portretus. Man nepatinka fotografuoti įprastų veidų. Veide turi būti kažkas ypatingo, kas pritrauktų mano dėmesį. Aš jaučiuosi atsipalaidavęs, kai žinau, kad mano fotoaparato parametrai yra nustatyti teisingai, ir aš galiu juo pasitikėti. Aš jaučiuosi gerai, kai galiu būti tikras, kad jis suveiks, kai paspausiu mygtuką. Jūs patirsite šį užtikrintumo jausmą, jei daug praktikuositės ir žinosite viską apie savo fotoaparatą. Ne paslaptis, kad kuo daugiau žinote apie savo fotoaparatą ir jo nustatymus, tuo daugiau dėmesio Jūs galite sutelkti į savo objektus.

Sunkiausias dalykas, fotografuojant gatvėse, yra būti nematomu. Jūs turite žinoti tai, kad Jūs neturite atrodyti kaip fotografas apskritai. Apsimeskite, kad fotografuojate kažką kitą. Vaikščiokite ir laukite, fotografuokite viską aplink Jus. Aplinkiniai manys, kad esate keistuolis turistas ar kažkas, kas užsiima tam tikrais meno projektais su savo fotoaparatu. Po kelių kadrų į Jus niekas nekreips dėmesio.

Kai fotografai kalba apie savo darbo procesą, jie turi omenyje nuotraukų darymą, pradedant mygtuko paspaudimu ir baigiant išspausdinimu. Gatvės fotografijos atveju, mano nuomone, šis procesas prasideda žymiai anksčiau ir niekada nesibaigia. Yra tiek daug veiklos rūšių, kur galima panaudoti savo darbus, kad visuomenė pamatytų juos. Šis procesas šiaip taip baigiasi, kai Jūs įkeliate darbus į savo interneto puslapį ir pasidalinate jais su savo bendruomene. Tačiau geras nuotraukas galite siųsti į konkursus, spausdinti ant atvirukų, kiti žmonės panaudos jas kampanijose ir pan. Kai nuotrauka yra sukurta ir Jūs pasidalijote ja, jos gyvavimo ciklas tik prasideda, ir darbo procesas prasideda. Idealiu atveju viena iš mano gatvės nuotraukų yra pamatoma visame pasaulyje, žmonės visur gali pamatyti ją, naudoti ją, ji gali patikti jiems, gali atspausdinti ją, parodyti ją savo draugams ir daryti viską, ką tik galima įsivaizduoti.

Po fotografavimo turite apdoroti nuotraukas, bet tai nereiškia, kad turėtumėte būti fotošopo specialistu ir praleisti daug valandų priešais savo kompiuterį. Apdorojimą atlikite minimaliai, geriau praleiskite laisvą laiką užsiimdami viešindami savo darbus. Jūs galite apriboti apdorojimo laiką, sukurdami savo stilių. Tai reiškia, kad Jūs galite naudoti tą patį apdorojimo stilių, o vėliau iš anksto gali būti padaryti ir įrašyti nustatymai. Tuomet galite tiesiog pritaikyti šiuos išankstinius nustatymus savo nuotraukoms ir sutaupyti daug laiko.

Tikriausiai pagrindinis klausimas, kylantis visiems, yra kur pradėti fotografuoti žmones ir kokiu atstumu. Aš pradėjau fotografuoti ir tebefotografuoju šiuo metu gatvėje su pilno kadro fotoaparatu ir su vieninteliu savo objektyvu  85mm. Prisiartinimas vyko palaipsniui. Pats svarbiausias dalykas yra tas, kad aš norėjau tuo užsiiminėti nuo pat pradžių ir aš niekada nesilioviau fotografavęs. Kai aš noriu kažko stulbinančio, žinau, kad galiu tai padaryti. Galvoju apie rezultatus ir apie tai, kaip aš jaučiuosi, kai žiūriu į puikų gatvės portretą, tuomet aš suprantu, ką turiu daryti. Galbūt, Jūs turėtumėte iš pradžių paklausti žmonių, ar galima fotografuoti. Vėliau Jūs suprasite, kiek tai užtrunka techniniu požiūriu padaryti gatvės portretą. Po šios patirties galite pradėti fotografuoti atviru būdu.

Kur fotografuoti gali būti tokia pat svarbi, kaip ką fotografuoti. Kai dauguma iš mūsų susimąsto apie gatvės fotografiją, mes prisimename didžiuosius miestus. Bet neapsigaukite dėl šios minties, kad gatvės nuotraukos turi būti padarytos didžiuosiuose miestuose, nes tai netiesa. Jūs galite fotografuoti gatvėse bet kur. Pagrindinė mintis yra tokia, kad nereikėtų manyti, kad gatvės nuotrauka turėtų vaizduoti atsitiktinio nepažįstamo žmogaus veidą, didmiesčio elementus fone ir būti juodai baltos spalvos. Visa tai yra klaidinga. Net jei tokios taisyklės kažkur egzistuoja – sulaužykite jas. Visi geri menininkai turi vieną bendrą bruožą – jie laužo taisykles.
Kai aš išsiruošiu į miestą su fotoaparatu, visada būna labai įdomu pradžioje. Aš padarau daug nuotraukų per pirmąsias valandas, o po to šis skaičius krenta ir palaipsniui mažėja. Po klaidžiojimų miesto gatvėmis užsidegimas blėsta, fotoaparato mygtuko paspaudimai mažėja. Aš asmeniškai manau, kad tai yra įprastas elgesys.  Galų gale Jums gali atsibosti miestas ir jo žmonės. Tai atsitinka man visur, kur aš keliauju.  Jūs matote tuos pačius veidus vėl ir vėl, Jūs fotografuojate panašias situacijas ir netgi pavargstate nuo gatvės fotografijos. Aš net nenoriu apdoroti šių vaizdų tokiomis dienomis – man tiesiog reikia pertraukos nuo šios veiklos. Bet po kelių dienų pertraukos šis troškimas vėl atsiranda. Tai jausmas, kai norisi išeiti ir padaryti kelis gerus gatvės kadrus.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *